Wymiana doświadczeń i dobrych praktyk dotyczących korzystania z atrakcyjnych i skutecznych narzędzi i metod edukacji naukowej sprawiających, że nauczanie przedmiotów matematyczno-przyrodniczych staje się bardziej efektywne, łatwiejsze i lepiej dopasowane do potrzeb uczniów. Projekt MASS służy właśnie wymianie doświadczeń i dobrych praktyk między nauczycielami z kilku europejskich krajów.

MASS jest trzyletnim, międzynarodowym projektem, którego realizacja zaplanowana została do września 2016 roku. W Polsce projekt rozpoczął się na początku marca 2014 roku.  Ogólnym celem projektu jest identyfikacja, analiza, ocena i rozpowszechnianie najlepszych praktyk w zakresie korzystania z atrakcyjnych i skutecznych narzędzi i metod nauczania przedmiotów matematyczno-przyrodniczych. Praktyki dotyczyć będą zajęć prowadzonych wśród uczniów szkół podstawowych i ponadpodstawowych.

Projekt realizowany przez przedstawicieli 8 krajów europejskich: Tereza Association (Czechy), Estonian Physical Society (Estonia), University of Cologne Geographical Institute (Niemcy), Uniwersytet w Atenach (Grecja), Children's Environmental School (Łotwa), Innovatie en Duurzaamheid BV (Holandia), Cyprus Center for Environmental Research and Education (CY.C.E.R.E.) (Cypr), Centrum UNEP/GRID-Warszawa (Polska)