Ogólnopolska kampania edukacyjno-informacyjna, prowadzona od listopada 2012 roku do czerwca 2013 roku. Jej celem było zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat elektrośmieci i znaczenia odpowiedniego ich utylizowania dla stanu środowiska naturalnego oraz zdrowia i bezpieczeństwa ludzi.

Projekt obejmował m.in.:

- portal wiedzy www.NaTropieElektrosmieci.pl z materiałami edukacyjnymi oraz aplikacja mapową ułatwiającą poszukiwanie punktów odbioru elektrośmieci
- ogólnopolski konkurs dla szkół gimnazjalnych na opracowanie kampanii informacyjnej dotyczącej tematyki elektroodpadów
- program dla gmin pod patronatem Ministra Środowiska: „Gmina bez elektrośmieci” obejmujący ankietę na temat zaangażowania gmin dziedzinie elektroodpadów oraz konkurs na najciekawsze dobre praktyki gmin w tym obszarze
- happening artystyczny, połączony ze zbiórką elektrośmieci, z okazji Światowego Dnia Środowiska, zorganizowany 5 czerwca 2013 r. na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie, z udziałem warszawiaków, turystów i wspierającej projekt aktorki Magdaleny Stużyńskiej

Od października 2013 roku działania na rzecz promowania wiedzy na temat elektrośmieci i ich wpływu na środowisko naturalne są kontynuowane w ramach kampanii „Zrób prezent sobie i środowisku”.

 

Jak zorganizować zbiórkę elektrośmieci w firmie?
Planet Partners - program HP
Gmina a elektrośmieci