Od 20 maja do 20 czerwca trwała medialna część kampanii #DlaPlanety pod hasłem “Ratujmy Naturę. Ratujmy siebie”. Jej celem było poinformowanie jak najszerszego grona odbiorców o problemie zanikającej bioróżnorodności oraz zwrócenie uwagi na jej kluczową rolę w naszym życiu.

Pierwsza faza kampanii

Jak co roku kampania #DlaPlanety czerpie przesłanie z tematu przewodniego Światowego Dnia Środowiska oraz działań United Nations Environment Programme. W tym roku komunikacja przekazu została podzielona na dwie fazy. Pierwsza część wystartowała 20 maja i polegała na prezentowaniu znikających słów takich jak GATUNKI, NATURA, KOZICA, ORZEŁ itp. Filmy i plakaty zewnętrzne, prasa i media społecznościowe pokazywały jak litera po literze znikają poszczególne gatunki, grupy gatunków, cała Natura. To sygnalizujące utratę bioróżnorodności zanikanie słów miało nas zmobilizować do działania.

EKOpostanowienia na cały rok

Po tym czasie 5 czerwca miała premierę druga faza kampanii, czyli mobilizacja do podjęcia zobowiązań wobec Natury w naszych codziennych decyzjach. Nowa strona dlaplanety.pl podaje użytkownikom gotowe EKOpostanowienia oraz obfitą dawkę wiedzy na temat bioróżnorodności, związanych z nią kryzysów oraz istotnej roli nabierania świadomości problemu i zmian codziennych nawyków.

Choć kampania w mediach outdoorowych skończyła się 20 czerwca, EKOpostanowienia zostają z nami na cały najbliższy rok. Każdy może mieć wpływ – modyfikując nawet jedno codzienne przyzwyczajenie możemy przyczynić się do zmniejszenia globalnego negatywnego wpływu na środowisko. EKOpostanowienia edukują nas, zwiększając świadomość odpowiedzialności za bezpieczeństwo Natury i tym samym nasze własne.

Dlaczego zniknął Orzeł?

3 i 4 czerwca z winiety Rzeczpospolitej zniknął symbol gazety – Orzeł. 5 czerwca zamiast niego pojawiła się symboliczna zielona wstążka. Akcja została zaplanowana wspólnie przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa i dziennik Rzeczpospolita i była istotnym elementem tegorocznym kampanii #DlaPlanety. Przez te trzy dni w dzienniku można było przeczytać publikacje naszych ekspertów na temat zagrożeń związanych utratą różnorodności biologicznej.

Debata online

5 czerwca miało także premierę nagranie dyskusji online pt. "Bogactwo natury – konieczność, a nie luksus". Debata umożliwiła zaprezentowanie punktów widzenia najważniejszych aktorów życia społecznego i gospodarczego – regulatorów, przedstawicieli biznesu, środowisk akademickich i organizacji pozarządowych. Nagranie w pełnej formie oraz 13-minutowy skrót wypowiedzi są dostępne na stronie dziennika.

#NaGłowieDlaPlanety

5 czerwca w przestrzeni social media zorganizowany został challenge #NaGłowieDlaPlanety. Wyzwanie składało się z dwóch części. Pierwsza to stanięcie na głowie, które miało na celu w zabawny sposób przyciągnać uwagę. Drugi element to podjęcie EKOpostanowienia, a także nominowanie do challenge’u kolejnych osób. Jak stwierdziła Anna Drewniak, consulting director Havas PR - stawanie na głowie to metaforyczny sposób pokazania tego, że każdy z nas poprzez pozornie małe rzeczy może pozytywnie wpłynąć na środowisko. 

 

Kampania Zielona Wstążka #DlaPlanety 2020 "Ratujmy Naturę. Ratujmy siebie" została opracowana i przeprowadzona przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa we współpracy z agencją Syrena Communications. Działania komunikacyjne kampanii wsparła agencja HAVAS PR.