Czerwcowe wydarzenia, mające na celu podniesienie świadomości społecznej w zakresie negatywnych skutków zanieczyszczeń powietrza, spotkały się ze sporym zainteresowaniem medialnym.

Dzięki niemu możliwe stało się poinformowanie szerokiego grona odbiorców o wyzwaniach, związanych z funkcjonowaniem budynków, transportu czy systemu energetycznego.

Uschnięcie palmy na stołecznym Rondzie de Gaulle'a, ekspercka debata w Ministerstwie Środowiska, dane o 7 milionach osób, umierających przedwcześnie co roku na całym świecie w wyniku oddychania zanieczyszczonym powietrzem - to najważniejsze elementy Zielonej wstążki, które przyciągnęły uwagę telewizji, rozgłośni radiowych, prasy oraz serwisów internetowych.

Palma - dzieło Joanny Rajkowskiej, nad którym opiekę objęło Muzeum Sztuki Nowoczesnej i która "uschła" dzięki inwencji naszego partnera - Syrena Communications - pojawiła się m.in. w głównym wydaniu "Faktów" telewizji TVN, a także w jej sztandarowym programie śniadaniowym - "Dzień Dobry TVN".

Reprezentanci Centrum UNEP/GRID-Warszawa - dyrektor Maria Andrzejewska oraz specjalista ds. zrównoważonego rozwoju, Bartłomiej Kozek - gościli w studiach radiowych, m.in. Radia TOK FM, RMF Classic, RDC - Radia dla Ciebie oraz Radiowej Dwójki.

Materiały na temat kampanii pojawiały się na stronach internetowych uznanych tytułów - zarówno tych opiniotówrczych (Gazeta Stołeczna, RP.pl), jaki i skupiających się na stylu życia (Elle, Wysokie Obcasy).

Podświetlane na zielono budynki szczególnie mocno zainteresowały media lokalne, m.in. w województwie lubelskim, pomorskim i wielkopolskim.

O Zielonej wstążce #DlaPlanety i towarzyszącym jej EKOpostanowieniach obszernie informowali patroni medialni tegorocznej edycji: Biznes Alert, Magazyn Miasta, odpowiedzalnybiznes.pl, RMF Classic, Teraz Środowisko oraz tygodnik Wprost.

Obsługę medialną kampanii zapewniły Propsy PR - pierwsza w Polsce agencja Public Relations, działająca przede wszystkim dla organizacji pozarządowych i przedsiębiorstw społecznych.