Zachęcanie klientów do przynoszenia na zakupy własnych opakowań to treść nowej inicjatywy sieci Carrefour pod nazwą "Ograniczamy zyżycie opakowań". 

Do takich działań zachęca sieć Carrefour m.in. na tradycyjnych i cyfrowych nośnikach w sklepach, w katalogach handlowych i działaniach w internecie. Wkrótce też rozpocznie się kampania informacyjna dla klientów sklepu. 

Już teraz, klienci mogą przynosić do sklepu własne pudełka, plastikowe torebki, uszyte przez siebie woreczki i słoiki. Pracownicy obsługujący sprzedaż będą przyjmować opakowania od klientów i w ten sposób, produkty ważone, takie jak wędliny czy sery, będą przez pracowników pakowane w uprzednio wytarowane przez nich opakowania.

Jak powiedziała Barbara Kowalska, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju Carrefour Polska, firma spodziewa się, że dzięki temu wielu klientów zmieni na stałe nawyki zakupowe.

Przez ostatnie miesiące inicjatywa testowana była w sklepach Carrefour w Bydgoszczy i Toruniu, a obecnie objęła już wszystkie sklepy sieci w Polsce. W Carrefour we Francji realizowany jest obecnie projekt testowy polegający na sprzedaży około 20 produktów ekologicznych, takich jak miód, olej i przyprawy, w pojemnikach zwrotnych. 

Za przykładem sieci Carrefour, a także wychodząc naprzeciw coraz wyraźniejszym społecznym oczekiwaniom, do końca sierpnia wprowadzenie podobnego rozwiązania deklarują już inne sieci detaliczne w Polsce.

Carrefour Polska jest uczestnikiem Partnerstwa SDGs "Razem dla Środowiska"

 

Zdjęcie: Carrefour