Polski oddział globalnej marki zdecydował się na odejście od wysyłania swojego corocznego katalogu produktów do wszystkich, mieszkających blisko ich sklepów.

Zamiast tego będzie on dostępny za darmo na stronie internetowej firmy - wersja drukowana wysyłana będzie uczestnikom Klubu IKEA Family, zgłaszającym zapotrzebowanie na katalog.

Realnym skutkiem tej zmiany - jak informuje branżowy serwis WirtualneMedia.pl - będzie istotne zmniejszenie nakładu wersji drukowanej z około 5 do 2 milionów egzemplarzy. Spadek ten oznacza redukcję zapotrzebowania na papier, promując ego bardziej odpowiedzialne wykorzystywanie.

Eksperyment jest częścią szerszych działań z zakresu zrównoważonego rozwoju, podejmowanych przez koncern w ramach strategii People&Planet Positive. Ich cechą charakterystyczną jest szeroki zakres tematyczny - od oferowania klientom paneli fotowoltaicznych po promowanie bardziej roślinnych diet, np. poprzez oferowanie w swych bistrach wegetariańskich hot-dogów.

Firma wprowadza zmiany również w swój model biznesowy. Nie tylko oferuje konsumentom wyłącznie efektywne energetycznie oświetlenie LED, ale też planuje pozyskiwać do roku 2020 100% zużywanej przez siebie energii ze źródeł odnawialnych.

Promuje ona również analogiczne zmiany wśród swoich dostawców, korzystając z bardziej zrównoważonych upraw bawełny i dążąc do równie wysokich standardów w zakresie wykorzystywanego przez siebie drewna. Współpracując z firmami w swym łańcuchu wartości korzysta również ze standardu IWAY, mającego gwarantować bezpieczne oraz godne warunki pracy i płacy w zakładach produkcyjnych.

IKEA była partnerem strategicznym tegorocznej edycji kampanii "Zielona wstążka #DlaPlanety", poświęcanej walce z zanieczyszczeniami powietrza oraz trosce o globalny klimat.