Syrena Communications, agencja stojąca za pomysłem i realizacją happeningu z najsłynniejszą palmą w Polsce, a także uczestnik Partnerstwa SDGs Razem dla Środowiska została nagrodzona srebrem na miedzynarodowym festiwalu reklamowym Red Apple w kategorii "Media, Use of Ambient".

Nagrodzony projekt pomógł zwrócić uwagę na temat tegorocznego Światowego Dnia Środowiska, jakim była walka z zanieczyszczeniami powietrza (Beat Air Pollution).

Palma w Alejach Jerozolimskich, dzieło artystki Joanny Rajkowskiej i jeden z nowych symboli Warszawy, uschła przed 5 czerwca 2019. Jej zielona korona z dnia na dzień stała się szarobrązowa, a wysuszone liście smutno zwisały wzdłuż pnia.

Przemiana palmy była akcją Centrum UNEP/GRID-Warszawa, przeprowadzoną we współpracy agencją Syrena Communications (pomysł: Jarosław Wiewiórski, Syrena Communications). Stanowiła integralna część działań podejmowanych w tegorocznej edycji kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety.

W tym roku głównym tematem kampanii było zanieczyszczenie powietrza oraz ich powiązanie z kwestiami, takimi jak globalny kryzys klimatyczny czy zdrowie publiczne.

Celem kampanii było zachęcenie społeczeństwa do podejmowania indywidualnych EKOpostanowień – prostych, codziennych działań zapobiegających degradacji środowiska i poprawiających jakość powietrza.

Wydarzenie wygenerowało rekordowe zainteresowanie w mediach społecznościowych, 177 wzmianek w mediach polskich i ponad 300 w tytułach zagranicznych. Poinformowały o nim najważniejsze serwisy w Polsce (Fakty, Wiadomości, Wydarzenia, Dzień Dobry TVN, Gazeta Wyborcza, Rzeczpospolita, Onet, Wprost, Polskie Radio, Tok FM) i za granicą (New York Times, Washington Post, Fox News, ABC News, Google News).