Publikacja Centrum UNEP/GRID-Warszawa, poświęcona wykorzystywaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań do minimalizacji negatywnego wpływu człowieka na środowisko.

„Chcemy pokazać, że możliwe jest wdrażanie pozytywnych, innowacyjnych, przyjaznych dla ludzi i środowiska rozwiązań. Efektywność energetyczna i surowcowa, redukowanie emisji gazów cieplarnianych, projektowanie atrakcyjnych, zielonych przestrzeni miejskich – to wszystko nie tylko teoria, ale również praktyka wcielana w życie przez biznes i samorządy” — pisze w słowie wstępnym dyrektor Centrum, Maria Andrzejewska.

Poza dobrymi praktykami znalazło się w niej miejsce na materiały, poświęcone odpowiedzialnemu podejściu do innowacji, roli mediów czy branży reklamowej w informowaniu o stanie środowiska. Zaprezentowane zostały w niej również działania, takie jak projekt Climate Leadership.

Materiał powstał dzięki współpracy Centrum UNEP/GRID-Warszawa z partnerami samorządowymi i biznesowymi, zainteresowanymi promowaniem i wdrażaniem zasad zrównoważonego rozwoju — od poziomu przyjaznej dla środowiska ulicy aż po zmniejszającej zużycie surowców fabryki.

Na jej łamach zaprezentowane zostały pozytywne przykłady, realizowane przez Miasto Warszawę, BASF, Grupę Veolia, Grupę Żywiec, Interseroh, L’Oreal Warsaw Plant, Samsung oraz SUEZ Polska.