Jak przekonać społeczeństwo do zmiany przyzwyczajeń? Jak zachęcić biznes do przyjęcia nowych modeli działania? Czy administracja może wesprzeć zrównoważony rozwój poprzez system odpowiednich zachęt i przepisów? To tylko niektóre z pytań, na które odpowiedzi szukali goście czwartej debaty na temat Gospodarki Obiegu Zamkniętego pt "„Podnoszenie świadomości i komunikacja" zorganizowanej 23 listopada przez Rzeczpospolitą.

Na świecie mamy ograniczone i kurczące się zasoby nieodnawialnych surowców. Wielkim problemem świata stało się przetwarzanie odpadów. Dziś już z całą pewnością wiemy, że tylko ponowne wykorzystanie produktów może zatrzymać katastrofę ekologiczną. Dlatego podnoszenie świadomości i przekonywanie konsumentów do przyjęcia sposobu działania zgodnego z duchem zrównoważonej gospodarki, a biznes do zaadaptowania innowacyjnych technologii i proponowania nowych modeli biznesowych polegających na współdziałaniu – są bardzo poważnymi zadaniami przed jakimi stoją administracja i biznes.

W czwartej debacie Rzeczpospolitej, eksperci reprezentujący organy administracji, środowisko biznesowe i organizacje pozarządowe przyjrzeli się czynnikom, które warto wziąć pod uwagę przy opracowaniach efektywnej komunikacji idei zamkniętego obiegu, tak by wywołała ona reakcję społeczeństwa i biznesu. 

W debacie udział wzięli:  
Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID Warszawa
Paweł Łapiński, Wiceprezes zarządu Grupy Azoty
Grzegorz Ostrzołek, Wiceprezes Zarządu Krakowski Holding Komunalny
Irena Pichola, Strategia | Lider Sustainability Consulting Central Europe, Partner Deloitte
Łukasz Sosnowski, Sekretarz Zespołu do spraw gospodarki o obiegu zamkniętym, Ministerstwo Rozwoju
Edyta Urbaniak-Konik, Dyrektor Marketingu i Komunikacji SUEZ