Zakończyła się rekrutacja do 2. edycji programu Climate Leadership - programu, budującego społeczność liderów realnej zmiany w biznesie na rzecz przeciwdziałania kryzysowi klimatycznemu.

Trzynaście firm będzie walczyło o lepszą przyszłość wypracowując konkretne zobowiązania klimatyczne. Nad rozwojem innowacyjnych projektów czuwają eksperci ze świata biznesu, nauki oraz organizacji pozarządowych. Uczestnikami tegorocznej edycji są: Allegro, BASF Polska, Bank BNP Paribas, BOŚ Bank, Ergo Hestia, Fabryki Mebli „FORTE” S.A., Grupa spółek DANONE, IMMOFINANZ (myhive), McDonald’s, Netguru, Polpharma, Samsung i Tetra Pak.

„Wyzwania obecnego świata skupiają się na jak najszybszym powrocie do normalności. Jednak czy świat sprzed pandemii jest tym, do którego chcemy wracać? Istotność kwestii środowiskowych z dnia na dzień oraz z roku na rok nabiera znaczenia. Dlatego też poprzez program Climate Leadership chcemy umożliwić firmom rozwój konkretnych rozwiązań wpływających na zmniejszenie negatywnego wpływu ich produktów oraz usług na środowisko naturalne. Wielkim atutem Programu jest połączenie przedstawicieli branż takich, jak retail, farmaceutycznej, spożywczej oraz finansowej z ekspertami ds. ochrony środowiska oraz klimatu i umożliwienie sprawnego przepływu informacji, a także partnerskiej współpracy między nimi.” – mówi Maria Andrzejewska, Dyrektor Centrum UNEP/GRID-Warszawa.

Program „Climate Leadership powered by UN Environment” jest organizowany przez Centrum UNEP/GRID-Warszawa od 2019 roku.