Kiedy w czerwcu tego roku uschła palma na warszawskim Rondzie de Gaulle’a, dla większości z nas komunikat był oczywisty: zagrożenia związane z zanieczyszczeniami powietrza oraz globalnym kryzysem klimatycznym są realne i dotyczą nas wszystkich.

W październiku, miesiącu w którym rozpoczął się zimowy sezon grzewczy, warszawska palma znowu przypomniała nam o stanie powietrza i tym razem, z ekranu na hotelu Marriott w Warszawie, zachęca przechodniów do podjęcia działań #DlaPlanety.

"Śmierć Palmy" – film powiązany z happeningiem pod tym samym tytułęm, jaki w czerwcu tego roku zorganizowany został przez Syrena Communications i Centrum UNEP/GRID-Warszawa (na bazie znanej instalacji artystycznej autorstwa Joanny Rajkowskiej Pozdrowienia z Alei Jerozolimskich) – stał się wydarzeniem drugiej, jesiennej odsłony kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety 2019.

Pomysłodawcą projektu Śmierć Palmy jest Jarosław Wiewiórski z Syrena Communications. Agencja Syrena Communications odpowiada za scenariusz filmu i jego realizację. Emisja filmu "Śmierć Palmy" na ekranie Hotelu Marriott możliwa była dzięki firmie Samsung Polska. Kampania jest projektem Partnerstwa SDGs "Razem dla Środowiska".

Temat tegorocznej edycji kampanii, zbiegł się z globalnym hasłem Światowego Dnia Środowiska: #BeatAirPollution. Kampania realizuje cele przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza i uświadamia nam jak skutki tych zanieczyszczeń wpływają na zdrowie i zmiany klimatu.

Istotnym elementem kampanii jest zachęta do podejmowania EKOpostanowień – drobnych zmian w codziennych przyzwyczajeniach, które dadzą się zrealizować bez zbędnego trudu i zagwarantują większą szansę na życie w zdrowszym środowisku.

Zobowiązania, takie jak rezygnacja z podróży samochodem w godzinach szczytu czy unikanie palenia śmieci w przydomowym piecu stają się szczególnie ważne w momencie rozpoczęcia sezonu grzewczego, kiedy to zanieczyszczenia powietrza odczuwamy jeszcze wyraźniej.

Oprócz filmu wyświetlanego na warszawskim Hotelu Marriott, informacje o EKOpostanowieniach można również znaleźć w Kropce TV – magazynie telewizyjnym sieci sklepów Biedronka oraz na ekranach w warszawskim transporcie publicznym.

Druga część kampanii Zielona Wstążka #DlaPlanety rozpoczęła się 24 października w Dniu Narodów Zjednoczonych (UN Day). Jej kulminacja nastąpi 7 listopada, kiedy w Centrum Nauki Kopernik odbędzie się uroczyste wydarzenie „Innowacje dla Środowiska”.