Światowy Dzień Środowiska 2024 na ekranach w największych miast w Polsce
Z okazji Światowego Dnia Środowiska 2024 UNEP/GRID-Warszawa wraz z firmą Screen Network, właścicielem sieci cyfrowych tablic w największych miastach w Polsce, przygotował ogólnopolską kampanię outdoorową.Działanie objęło 199 ekranów w 81 lokalizacjach. Kampania przebiegała w dwóch odsłonach i trwała 14 dni (27 maja do 9 czerwca 2024)
Plakaty w pierwszym tygodniu kampanii, nawiązały to konceptu globalnej kampanii UNEP (Programu ONZ ds. Środowiska koordynującego obchody święta Światowego Dnia Środowiska na całym świcie. Plakaty zapowiadaly nadejście nowych pokoleń, w których nazwach zakodowane zostały wyzwania przyszłości: Susza, Pustynnienie, Erozja gleby “Nadchodzi pokolenie S. S jak Susze", Nadchodzi pokolenie P. P jak Pustynnienie. Nadchodzi pokolenie E. E jak Erozja gleby". Hasłom tym towarzyszyły hiperrealistyczne animacje przedstawiające znane obiekty miejskiej architektury komputerowo zmienione w wizje "miast pustyni". Obiekty na plakatach odnosiły się do rzeczywistych fragmentów miejskiej architektury, przy których były zlokalizowane ekrany. Dzięki temu, przechodnie mogli zobaczyć i poczuć, jak realne są zagrożenia, które przekazujemy kolejnym generacjom. Slagan apelował: “Zawrzyjmy pokój z Ziemią. Bądźmy Re:Generacją”.
W drugiej odsłonie, pokazana została polska adaptację globalnej kampanii UNEP. Zaadresowanie przesłania Światowego Dnia Środowiska do różnych pokoleń — OK Boomer, Hej Millennialsi, Hej Generacjo X, Hej Generacjo Z.— zakłada, że różnice pokoleń znikają, kiedy dostrzegamy pilną potrzebę odtwarzania ekosystemów lądowych, ponieważ wobec Natury wszyscy jesteśmy równi. Tej części kampanii towarzyszyło przesłanie “Możemy być Re:Generacją"..